U organizaciji Udruge gluhih i nagluhih Osječko-baranjske županije, u četvrtak 13. 11. 2025., održan je okrugli stol pod nazivom „Gluho dijete u redovnom obrazovnom sustavu“. Cilj okruglog stola bio je potaknuti stručnu raspravu o izazovima s kojima se susreću učitelji i nastavnici te gluha i nagluha djeca u redovnom obrazovnom sustavu. Okruglom stolu nazočilo je 12 sudionika.
Pozdravnim govorom okrugli stol otvorila je komunikacijska posrednica za gluhe Gordana Pešo koja je istaknula da se ukazala potreba za raspravom o gluhoj djeci uključenoj u redovan sustav obrazovanja te naglasila kako je to vrlo kompleksna i slojevita tema.
Program okruglog stola obuhvatio je predavanje nakon kojeg je uslijedila rasprava. U svom uvodnom izlaganju pod nazivom „Gluho dijete u redovnom obrazovnom sustavu“ komunikacijska posrednica za gluhe Dragana Panić osvrnula se na razlike između gluhoće i nagluhosti te detaljnije pojasnila modele gluhoće. Zatim je istaknula varijable koje utječu na sposobnosti djece oštećena sluha ta posljedice oštećenja sluha. Naglasila je i preporuke za rad s gluhim ili nagluhim učenikom, te dostupnu podršku koju gluhi i nagluhi učenici mogu imati. Uvodno izlaganje nastavila je komunikacijska posrednica za gluhe Belinda Ivoševac u kojem se osvrnula na rad stručnih komunikacijskih posrednika i njihovoj ulozi u nastavnom procesu, istaknula pojedinosti vezane za pismenost i pisano izražavanje gluhih te jezične sposobnosti gluhih i nagluhih. Na navedeno predavanje nadovezala se komunikacijska posrednica za gluhe Gordana Pešo koja je, iz svog dugogodišnjeg iskustva, rekla nešto više o izražavanju gluhih osoba te o razlozima i posljedicama slabe pismenosti.
Nakon uvodnog izlaganja, uslijedila je rasprava u kojoj su sudjelovali svi dionici te ovaj okrugli stol učinili informativnim i poticajnim. Iz izlaganja i rasprave moglo se izlučiti da je itekako potrebno učitelje i nastavnike, koji će u svojim razrednim odjeljenjima imati gluhog ili nagluhog učenika, educirati o specifičnim potrebama gluhih i nagluhih učenika te pripremi popratnih materijala za nastavu. Isto tako, zaključeno je da je potrebno održati dodatne rasprave na ovu iznimno važnu temu.
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda






