Održan okrugli stol pod nazivom „Gluho dijete u redovnom obrazovnom sustavu“

20. studenoga 2025.

U organizaciji Udruge gluhih i nagluhih Osječko-baranjske županije, u četvrtak 13. 11. 2025., održan je okrugli stol pod nazivom „Gluho dijete u redovnom obrazovnom sustavu“. Cilj okruglog stola bio je potaknuti stručnu raspravu o izazovima s kojima se susreću učitelji i nastavnici te gluha i nagluha djeca u redovnom obrazovnom sustavu. Okruglom stolu nazočilo je 12 sudionika.
Pozdravnim govorom okrugli stol otvorila je komunikacijska posrednica za gluhe Gordana Pešo koja je istaknula da se ukazala potreba za raspravom o gluhoj djeci uključenoj u redovan sustav obrazovanja te naglasila kako je to vrlo kompleksna i slojevita tema.
Program okruglog stola obuhvatio je predavanje nakon kojeg je uslijedila rasprava. U svom uvodnom izlaganju pod nazivom „Gluho dijete u redovnom obrazovnom sustavu“ komunikacijska posrednica za gluhe Dragana Panić osvrnula se na razlike između gluhoće i nagluhosti te detaljnije pojasnila modele gluhoće. Zatim je istaknula varijable koje utječu na sposobnosti djece oštećena sluha ta posljedice oštećenja sluha. Naglasila je i preporuke za rad s gluhim ili nagluhim učenikom, te dostupnu podršku koju gluhi i nagluhi učenici mogu imati. Uvodno izlaganje nastavila je komunikacijska posrednica za gluhe Belinda Ivoševac u kojem se osvrnula na rad stručnih komunikacijskih posrednika i njihovoj ulozi u nastavnom procesu, istaknula pojedinosti vezane za pismenost i pisano izražavanje gluhih te jezične sposobnosti gluhih i nagluhih. Na navedeno predavanje nadovezala se komunikacijska posrednica za gluhe Gordana Pešo koja je, iz svog dugogodišnjeg iskustva, rekla nešto više o izražavanju gluhih osoba te o razlozima i posljedicama slabe pismenosti.
Nakon uvodnog izlaganja, uslijedila je rasprava u kojoj su sudjelovali svi dionici te ovaj okrugli stol učinili informativnim i poticajnim. Iz izlaganja i rasprave moglo se izlučiti da je itekako potrebno učitelje i nastavnike, koji će u svojim razrednim odjeljenjima imati gluhog ili nagluhog učenika, educirati o specifičnim potrebama gluhih i nagluhih učenika te pripremi popratnih materijala za nastavu. Isto tako, zaključeno je da je potrebno održati dodatne rasprave na ovu iznimno važnu temu.